Pieter & de schone zussen

Eergisteren ging ik vreemd, een heel klein beetje maar. Mét de toestemming van mijn in het buitenland vertoevende superman. Er stond een concert van Pieter Embrechts en The New Radio Kings op het programma, in De Roma in Antwerpen. Vooraleer ik het over Pieter heb, toch eerst de zaal bestoefen. Aangename kennismaking zeg, een stapje terug in de tijd, met alles erop en eraan. Daar moet ik zeker de wederhelft mee naartoe sleuren!

Maar Pieter dus. Ik ben niet van het type dat zwaar in zwijm valt voor de sterren van deze aarde, maar Pieter is dé uitzondering. Die kan mij krijgen, met één blik. Al ongeveer een jaar of 8, denk ik. Ik vind alles wat hij doet geweldig: zijn laatste cd “Time is a thief“, “Mijn sport is top“, zijn debuut-cd “Maanzin”, “Man over woord“, en heb je hem dit al horen zingen? Zijn bijdrage aan “De Rodenburgs” heb ik hem onmiddellijk vergeven🙂

De drie schoonzussen, waarvan er twee bloedbanden hebben met de wederhelft, gingen mee om me in bedwang te houden. Al viel de verantwoordelijkheid bij de oudste, aangezien de jongste al even smoor is op Pieter als ik.

Hele fijne avond. Als we de gemiste kansen buiten beschouwing laten🙂

  • We zaten op het balkon en hij haalt toch wel daar beneden dames uit het publiek voor een dansje op het podium. Niks voor mij, behalve als Pieter het zou vragen.
  • We dronken na het concert een drankje in de foyer op de eerste verdieping, ons afvragend of Pieter ook dorst zou hebben. Na een uurtje hielden we het voor bekeken, daalden we af van de elegante trap, en wie staat daar gezellig handjes te schudden? Juist ja, onze Pieter. We hebben nog een minuut de tijd gekregen om hem van ver een beetje te staan aanstaren. En toen was hij weg.

Voor de rest viel het wel mee met het puberale gedrag. Ik vond het net heel sjiek overkomen, zo de theaterverrekijker aan elkaar doorgeven om het schoon vlees van dichtbij te bewonderen. En nu we het toch over vlees hebben, je zou er toch zo (nog) wat minder van eten omdat hij het zo mooi vraagt, niet?

4 gedachten over “Pieter & de schone zussen

  1. Pieter kan mij ook krijgen!🙂
    Enkele maanden geleden heb ik ook een optreden van hem en the new radio kings gezien, kvond het echt tof. En niet alleen omwille van de jummie zanger😉

    Like

Geef een reactie

