Lilith & Ineken @ Huize Colette

Zal ik mijn recept geven voor een bruisend gevoel, voor een “miljaar, het leven is schoon” erlebnis? Neem pen en papier en schrijf op: zoek een tafel met als breedte een armlengte, schuif een stoel bij voor jezelf, en nog één voor een gelijkgestemde ziel, voeg een goed gesprek toe en iets lekkers om te eten. Een gezellige, huiselijke omgeving brengen het geheel volledig op smaak. Vergeet niet te genieten van het moment.

Het was er allemaal, op 19 december, tijdens mijn 3u blogcoaching met Lilith ten Huize Colette in de Belfortstraat in Gent. Lilith werd in mijn hoofd ondertussen vervangen door Kelly, nu we elkaar in levende lijve hebben ontmoet. 

Ik kreeg een blik achter de schermen, van haar blog. Ze vertelde openhartig en toonde enthousiast, wat je niet zal verbazen als je Tales from the Crib regelmatig leest, hoe ze het professioneel aanpakt. Ik zou dat hier allemaal uitgebreid uit te doeken kunnen doen, maar dat lijkt me niet gepast. Ik kan alleen maar aanraden om een plaatsje te reserveren als ze ooit een Vlaamse Blog Academy uit de grond stampt.

Ik kreeg een blik voor de schermen, van mijn blog. Interessant om uit eerste hand te horen hoe mijn plekje, mijn schrijfsels, mijn beelden aankomen bij iemand die me niet kent in het echte leven. Ze gaf veel complimenten met hier en daar een constructieve bedenking. Ik noteerde: kwaliteit, goed geschreven, mooie beelden, stijlvol en rustgevend. Mysterieus ook. Visjes worden uitgegooid, visjes die naar meer smaken, maar om één of andere reden blijf je ook wat op je honger zitten. Niks mis mee, maar er zit meer in. Potentieel tot bijleren dwaalt hier rond.

Ik nam haar flatterende analyse mee naar huis en superman zag onmiddellijk aan mijn blinkende ogen dat ik fijne uren achter de rug had.

Ik ga zeker aan de slag met haar tips en opmerkingen, zonder mijn eigenheid te verliezen. Een pagina voor de blog op Facebook is me voorlopig nog een brug te ver, maar ik installeerde ondertussen wel Evernote. Het is een app waarin Lilith als het ware haar hele leven organiseert en in lijstjes duwt, al haar ideeën verzamelt. Indrukwekkend om zien voor iemand met een zwak voor orde en structuur. Stel dat ik in Evernote een verzameling notities zou aanmaken met al mijn inspirerende ontmoetingen erin, dan plakte ik “Lilith/Kelly” erbij, mét uitroepteken.

7 gedachten over “Lilith & Ineken @ Huize Colette

  1. Ze heeft gelijk, je doet het weer: je gooit inderdaad visjes uit, je vertelt iets over je blogmeeting, maar toch weten we de ‘hoe’ en ‘wat’ niet. Ik ben alleszins benieuwd naar de inspiratie die het je gaat bezorgen. En als je dan zelf zo’n blogwonder als Lilith wordt, mag je mij coachen 😉

    Like

  2. Misschien dé moment om verder uit te weiden over Evernote, ik vind het zo intrigerend, maar kom er precies niet toe de app te gebruiken. Wat denk je van dit visje? 🙂

    Like

    • @ T.: Eerder een visje voor Lilith. Zij organiseert er echt bijna alles in. Ik geloof dat ze zelfs de inhoud van haar voorraadkast erin steekt, zodat ze weet wat ze in huis heeft als ze boodschappen doet. Zoals ik al zei: indrukwekkend! Ik gebruik het voorlopig enkel voor het verzamelen van bloginspiratie. Voor mijn nieuwe rubriek “… x geraakt” bijvoorbeeld wordt nu systematisch alles wat me raakt in Evernote gedropt, zodat ik na een tijdje genoeg keuze heb voor een nieuwe post.

      Like

Plaats een reactie